• Świetliki
          • Świetliki

          •  

             Za nami pierwsze 2 tygodnie. Grupa świetlicowa w tym czasie prężnie pracowała i rozwijała swoje kreatywne myślenie … zaczęliśmy od poznania siebie oraz od projektu Logo grupy ŚWIETLIKI

            W kolejnych dniach budziliśmy głowy od wakacyjnych wspomnień i tu weszła nam gra DuCh a refleks i spostrzegawczość musiały zagrać kluczową rolę.

              Poznaliśmy także zasady świetlicy, które wspólnie ułożyliśmy. Obchodziliśmy dzień urody w którym zaprojektowaliśmy piękne kreacje.

              Zrobiliśmy także kartkę zdrowia dla koleżanki z grupy. Farbki zamieniły nam się w witaminki aby dodać sił.

              W ostatnich dnia tygodnia zaprojektowaliśmy okładki do naszych książek… Pogoda była piękna i też postanowiliśmy z niej korzystać bawiąc się na dworze.

            Poniżej fotorelacja

            Beata Borecka Połomska

          • DEBATA

          •  

            W dniach 09-10 września uczniowie klas starszych zarówno z Pieniążkowa jak i Opalenia uczestniczyli w profilaktycznym programie Debata.

            Program jest rekomendowany przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Instytut Psychiatrii i Neurologii oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.

            Zakresem tematycznym warsztatów jest selektywna i wskazująca profilaktyka uzależnień. Program Debata ma na celu opóźnienie inicjacji alkoholowej wśród młodzieży, uświadomienie zagrożenia wynikającego z korzystania ze środków psychoaktywnych. Debata oparta jest o metody aktywizujące.

            Uczniowie chętnie, z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach.

            J.Megger- pedagog szkolny

          • NARODOWE CZYTANIE

          • W piątek na gniewskim rynku, dokładnie o godzinie 12.00, rozpoczęło się coroczne NARODOWE CZYTANIE.

             

            Wzięły w nim udział wszystkie szkoły z gminy, w tym oczywiście nasza, którą reprezentowali ósmoklasiści: Franek Jabłoński, Wojtek Klohs, Stasiu Potulski i Hubert Kempiński.

            Uczniowie zmierzyli się z trudnym tekstem Juliusza Słowackiego - z „Kordianem”.

            Poradzili sobie wyśmienicie. Byli spokojni, opanowani i pięknie interpretowali czytane fragmenty.

            Fotogaleria: https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu/

             

            Ewa Gajewska

             

          • Drodzy Rodzice!

          •  

            Serdecznie Państwa pozdrawiam na początku roku szkolnego 2024/2025. Mam nadzieję, że nasza współpraca w tym roku szkolnym będzie owocna, co pomoże dzieciom w procesie logopedycznym. W celu usprawnienia tego procesu, chciałabym przedstawić Państwu założenia i sposób mojej pracy jako logopedka szkolna.

            We wrześniu przeprowadzę badania przesiewowe w grupach przedszkolnych i klasach 1-3 SP, których celem jest wyłapanie ewentualnych zaburzeń mowy, nieprawidłowego sposobu artykulacji oraz ogólnie poziomu rozwoju językowego dzieci. Następnie spośród dzieci, u których rozpoznam potrzeby logopedyczne, sporządzę diagnozę i opracuję program zajęć logopedycznych jak również wystosuję prośbę o zalecane konsultacje (jeśli będzie to konieczne) tj. ortodontyczna, laryngologiczna, neurologiczna, foniatryczna itp. W międzyczasie proszę o wypełnienie karty wywiadu logopedycznego na temat rozwoju psychoruchowego dziecka, rozwoju mowy i własnych obserwacji oraz wyrażeniu ewentualnego zaniepokojenia rozwojem mowy dziecka. Oczywiście w pierwszej kolejności na zajęcia logopedyczne kwalifikowane są dzieci z orzeczeniami oraz opiniami, u których są wskazania z poradni na tego typu zajęcia.

            Prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci polega na eliminowaniu zaburzeń mowy poprzez właściwe ćwiczenia oddechowe; naukę prawidłowego oddychania, trening połykania, ćwiczenia narządów artykulacyjnych a dopiero kolejnym etapem jest wywołanie prawidłowo brzmiących głosek. Zajęcia logopedyczne mają na celu również stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, rozwijaniu umiejętności językowych, czy też rozwijaniu wrażliwości słuchowej. Zatem należy najpierw odkryć przyczynę problemu i ją naprawić a dopiero potem nauczyć dziecko poprawnej wymowy. W grupach przedszkolnych będę koncentrować się przede wszystkim na działaniach profilaktycznych, których celem jest zapobieganie powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, jako że uważam, iż takie działania należy wprowadzić jak najwcześniej. Wszystkie te działania nie miałyby sensu, gdyby nie współpraca z rodzicami, wychowawcami i specjalistami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Każde dziecko objęte zajęciami logopedycznymi powinno posiadać zeszyt A4, do którego będę wklejała zadania do samodzielnej pracy z dzieckiem w domu. W tym zeszycie proszę również Państwo o zapisywanie Waszych uwag i zapytań. W celu kopiowania materiałów do ćwiczeń niezbędny jest papier ksero. Można złożyć się na taki papier grupowo albo poprosić wychowawcę o przekazanie części kartek grupowych/klasowych logopedzie.

            Zachęcam do kontaktu ze mną osobiście bądź przez librusa. Chętnie udzielę Państwu wskazówek do zalecanych ćwiczeń domowych, udzielę konsultacji w razie potrzeby. Podczas takich konsultacji, niezależnie od ich formy, dowiedzą się Państwo jak funkcjonuje dziecko na zajęciach, jakie są jego postępy i trudności. Szczególnie chciałabym podkreślić Państwa ogromną i kluczową rolę w procesie logopedycznym. Proszę systematycznie wykonywać zalecane ćwiczenia z dzieckiem w domu. To warunkuje powodzenie terapii. Zajęcia, z uwagi na liczebność dzieci, które kwalifikują się do zajęć logopedycznych, nie odbywają się często aczkolwiek systematycznie. W razie rozpoznania zaburzeń sprzężonych, różnorodnych, wielowarstwowych ważna jest intensywna terapia logopedyczna, którą mogą i powinni Państwo zapewnić dziecku również prywatnie. W zależności od istoty zaburzenia są logopedzi z odpowiednimi specjalnościami: neurologopedzi, surdologopedzi, specjaliści od ORM-u, logopedzi ze specjalnością w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i wielu innych. Jak dostrzegają Państwo logopedia jest bardzo obszerną i pasjonującą dziedziną nauki, wymagającą specjalizacji i ciągłego procesu nauki i dokształcania, w którym to procesie nieustająco pozostaję.

             

            Logopedka szkolna

            Justyna Waśniewska

          • Szczepienia przeciw HPV w szkołach

          • Szanowni Państwo,

            troska o dobrostan oraz zdrowie uczniów i uczennic to priorytet dla Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Zdrowia. Aby uchronić dzieci przed zagrożeniami – także ciężkimi chorobami powodowanymi przez ludzki wirus brodawczaka (HPV) – rozpoczynamy akcję umożliwiającą szczepienie przeciw temu wirusowi w szkołach.

            Załączam list Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Zdrowia. Uprzejmie proszę o zapoznanie się z jego treścią. Proszę także o komunikacyjne wsparcie akcji szczepień przeciw HPV w szkołach. Ponadto, załączam materiały informacyjne na temat HPV, w tym informator dla rodziców – bardzo proszę o wydrukowanie i umieszczenie go w widocznym miejscu w urzędzie. Załączam również prezentację, która przybliży Państwu tematykę związaną z wirusem HPV.

            Zapewniając wszelkie wsparcie podczas organizacji szczepień, serdecznie zachęcam do przyłączenia się do inicjatywy MEN i MZ. Wspólnie możemy ocalić przed groźnymi chorobami nasze dzieci oraz przyszłe pokolenia.

            Z wyrazami szacunku

            Piotr Otrębski

             

            https://dokumenty.men.gov.pl/22969b75-3dd6-4d1c-bb86-fff37475e916/hpv_prezentacja.pdf

        • PIENIĄŻKOWO - świetlica
          • PIENIĄŻKOWO - świetlica

          •  

            Informujemy, że od 02.09.2024r. codziennie

            czynna jest świetlica w Pieniążkowie:

            prowadząca: Pani Beata Borecka-Połomska

             

            Poniedziałek  - godz. 7.00-8.00, 13.00-15.00

            Wtorek - godz. 7.00-8.00, 13.00-15.00

            Środa - godz. 7.00-8.00, 13.00-15.00

            Czwartek - godz. 7.00-8.00, 13.00-15.00

            Piatek - godz. 7.00-8.00, 13.00-15.00

             

            Wnioski dostępne są u wychowawcy klasy.

             

        • STOŁÓWKA-obiady
          • STOŁÓWKA-obiady

          •  

            Informujemy, że stołówka szkolna w Opaleniu i Pieniążkowie rozpoczyna wydawanie posiłków od 05.09.2024r. (czwartek).

            Prosimy o zabezpieczenie uczniów we wtorek i środę (szczególnie przedszkolaków) w większą ilość kanapek i przekąsek.

        • TERMINY ZEBRAŃ Z RODZICAMI - GRUPY PRZEDSZKOLNE
          • TERMINY ZEBRAŃ Z RODZICAMI - GRUPY PRZEDSZKOLNE

          •  

            PIENIĄŻKOWO

            GRUPA C - 3,4 LATKI i GRUPA ,,0" B

            03 września (wtorek) godzina 15.30

             

            OPALENIE

            GRUPA A - 3,4 LATKI - 04 września (środa) godzina 15.30 - małe przedszkole

             

            GRUPA B 4,5 LATKI - 04 września godzina 15.45 - górne przedszkole

             

            GRUPA ,,0" A - 04 września godzina 16.00 - górne przedszkole

             

            Zapraszamy !!!

          • Projekt - „Wsparcie edukacji w Gminie Gniew”

          •  

            Gmina Gniew, z siedzibą przy pl. Grunwaldzkim 1, 83-140 Gniew, w partnerstwie z PROJECT HUB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą przy ul. Cienistej 3, 60-587 Poznań otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. „Wsparcie edukacji w Gminie Gniew”. 

            W ramach projektu realizowane będą następujące zadania: 

            1. Wyposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia -  zakupione zostanie wyposażenie ogólne do realizacji wszystkich zajęć dla dzieci w projekcie (m.in. laptopy, monitor interaktywny), sprzęt/pomoce dydaktyczne do realizacji zajęć dla dzieci (m.in programy multimedialne do logopedii, zabawki sensoryczne, pakiety do kodowania).

            2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie umiejętności i kompetencji niezbędnych do pracy z dziećmi - w ramach projektu nauczyciele/ nauczycielki będą brać udział w kursach które kończyć się będą nabyciem kompetencji i uzyskaniem dokumentów potwierdzających zdobycie/ podniesienie kompetencji.

            3. Dodatkowe zajęcia wspierające na rzecz zwiększania szans edukacyjnych dzieci w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów: zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy, zajęcia logopedyczne, zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju).

            4. Dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych dzieci, doradztwo zawodowe: zajęcia matematyczne z elementami kodowania, zajęcia z kompetencji społecznych, zajęcia z języka angielskiego, doradztwo zawodowe. 

            5. Kształtowanie kompetencji  kluczowych– wyjazdy edukacyjne: dla każdego dziecka biorącego udział w projekcie przewidziano wyjazd edukacyjny do Gdańska do Centrum Hewelianum, do ZOO w Gdańsku. 

            Projekt skierowany jest do grupy docelowej z Gminy Gniew z województwa pomorskiego, tj. 161 dzieci i 17 nauczycieli/nauczycielek z 3 ośrodków wychowania przedszkolnego. 


            Celem projektu jest poprawa jakości edukacji w 3 ośrodkach wychowania przedszkolnego z Gminy Gniew poprzez poszerzenie oferty zajęć dla 161 dzieci m.in. o zajęcia: wyrównujące deficyty, rozwijające kompetencje kluczowe (w tym zajęcia wyjazdowe), a także poprzez podniesienie kompetencji zawodowych 17 nauczycieli/nauczycielek oraz doposażenie placówek w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji ww. zajęć w okresie od 01.05.2024 r. do 31.10.2025 r.


            Rezultaty projektu:

            1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 17 

            2. Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej - 161

            3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 3

            4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem - 3 

            5. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej - 3

            6. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 16 

            7. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie - 2 

            Wartość Projektu (całkowity koszt Projektu) - 571 634,05 PLN

            Wysokość wkładu Funduszy Europejskich – 485 888,94 PLN

            #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


             

        • PODPISYWANIE UMÓW DO PRZEDSZKOLA   NA ROK SZKOLNY 2024/2025
          • PODPISYWANIE UMÓW DO PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

          •  

            Informujemy, że w terminach od dnia 22.08.2024 r. do dnia 28.08.2024 r. w godzinach 800 – 1500 w sekretariacie szkoły odbędzie się podpisywanie umów o świadczenie usług przedszkola.

            Umowę podpisują zarówno rodzice dzieci kontynuujących edukację przedszkolną, jak i rodzice dzieci nowo przyjętych.

        • Zajęcia adaptacyjne-przedszkole
          • Zajęcia adaptacyjne-przedszkole

          • Szanowni Rodzice!

            Serdecznie zapraszamy dzieci, które od 01.09.2024 r. po raz pierwszy rozpoczną edukację przedszkolną na zajęcia adaptacyjne w Przedszkolu w Opaleniu oraz Pieniążkowie w terminie od dnia 29.08.2024 r. do dnia 30.08.2024 r. w godzinach od 9:00 do 12:00.

            Celem zajęć adaptacyjnych w przedszkolu jest ułatwienie maluchowi bezstresowego wkroczenia w świat grupy przedszkolnej.

             

            Ogólne wytyczne:

            1. W zajęciach adaptacyjnych przedszkola może uczestniczyć dziecko, które od 01 września 2024 roku po raz pierwszy rozpocznie edukację przedszkolną.

            2. Każda grupa uczestników zajęć przebywa w wyznaczonej sali i pod opieką nauczyciela.

            Opalenie:

            • Grupa „A” – budynek przedszkola, P. Ewelina Dziadzio,

            • Grupa „B” – górne przedszkole, P. Magdalena Rulińska

             

            Pieniążkowo:

            • Grupa „C” – sala przedszkola, P. Malwina Jankowska-Dejna,

             

            Dziecko nie zabiera do przedszkola własnych zabawek lub innych przedmiotów z domu.

            Spożywanie posiłków:

            Uczestnicy zajęć spożywają kanapki lub inną żywność przyniesioną z domu. Rodzic zapewnia dziecku odpowiednią ilość wody do picia na czas pobytu w przedszkolu.

            Dyrektor Zespołu Szkół w Opaleniu – Katarzyna Zander

          • W poniedziałek dn. 12.08 o godz. 8.00 w parafii św. Mikołaja w Gniewie odbędzie się msza św...

          • Drodzy Rodzice, Nauczyciele i Uczniowie! Połączmy się w modlitwie za Majkę, Tymka i wszystkich poszkodowanych w wypadku. W poniedziałek dn. 12.08 o godz. 8.00 w parafii św. Mikołaja w Gniewie odbędzie się msza św. w tej intencji. Jest to czas wakacyjny, ale kto dysponuje możliwością proszę o przybycie. Szczególnie miła Panu Bogu jest modlitwa dzieci.

            Zespół Szkół w Opaleniu