• Pure Planet Project
          • Pure Planet Project

          •  

            W dniach 19 - 20 marca br. w naszych Szkołach w Opaleniu i Pieniążkowie gościliśmy troje uczniów z I LO w Tczewie, w tym naszego absolwenta Filipa Lubińskiego.

            Filip wraz z dwiema koleżankami, Zuzanną Urbańską i Zuzanną Winsławską przybyli do nas aby poprowadzić warsztaty na temat ekologii i zagrożeń dla środowiska w ramach projektu Pure Planet Project realizowanego w ramach Olimpiady ,,Zwolnieni z Teorii".

            Nasi goście z wielkim zaangażowaniem i pasją mówili o ochronie środowiska,przedstawili ciekawą prezentację i przeprowadzili quiz wśród uczniów klas 4-7.

            Uczniowie chętnie odpowiadali na pytania i z zaciekawieniem wysłuchali prelekcji.

            E.Gładykowska

        • 21 marca wiosennie również  w Pieniążkowie
          • 21 marca wiosennie również w Pieniążkowie

          •  

            Uczniowie z Pieniążkowa czekając na nadchodzącą wiosnę postanowili świętować przez cały tydzień ubierając się na konkretny kolor (w miarę możliwości ).

            Było biało, czerwono-różowo, niebiesko i oczywiście zielono. Nie tylko uczniowie pamiętali o odpowiednim ubraniu, nauczyciele również dzielnie im towarzyszyli wyszukując kolory w garderobie.

            W piątek na koniec świętowania całą społeczność szkolna i przedszkolna wyruszyła na spacer w poszukiwaniu wiosny, nie zabrakło transparentów, kolorowych gadżetów i okrzyków radości. W przemarszu towarzyszyła nam Marzanna przygotowana przez uczniów klasy 1 i ich wychowawcę.

            Przedszkolaki z tej okazji obejrzały przedstawienie pt. " Wiosna w Dolinie Muminków".

            Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie w kolorowe szaleństwo.

            Opiekunowie SU

        • POWITANIE WIOSNY w OPALENIU
          • POWITANIE WIOSNY w OPALENIU

          •  

            Uczniowie klas 4-8 wraz z wychowawcami i opiekunami, a nawet pracownikami administracji powitali wiosnę biorąc udział w III rajdzie wiosennym pod hasłem ,,Idzie wiosna, idę ja".

            Wszyscy uczestnicy rajdu do szkoły powrócili zmęczeni, ale zadowoleni, bo piękna wiosna rzeczywiście nadeszła.

            Kolejną atrakcją tego dnia był kiermasz słodkości przygotowany przez uczniów klas 4-8. Pyszne ciasta, czekoladowe rogaliki, kolorowe donaty, smakowite pączki, owocowe galaretki, babeczki a nawet popcorn przyciągnęły wielu łasuchów.

            Ciekawym doświadczeniem dla uczniów klas starszych było prowadzenie lekcji. Uczniowie mogli sprawdzić się w roli nauczycieli i poprowadzić lekcje wychowania fizycznego, języka angielskiego, matematyki i języka polskiego.

            Dla wszystkich był to dzień pełen radości i miłych wrażeń.

        • Pierwszy dzień wiosny w klasach 1-3 w Opaleniu
          • Pierwszy dzień wiosny w klasach 1-3 w Opaleniu

          • W piątek (21.03.2025 r.) klasy I-III przywitały wiosnę. Dzieci przygotowały kolorowe
            gaiki, z którymi przeszły ulicami Opalenia.

            Koleżanki i koledzy z klas VII i VIII przeprowadzili w klasach młodszych quizy o wiośnie. Tego dnia dzieci wzięły też udział w kiermaszu słodkości przygotowanym przez klasy starsze.

            Pogoda dopisała. Witaj,wiosno!

            Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

          • DZIEŃ MATEMATYKI

          • Dnia 14 marca 2025 r. obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Matematyki. Nie przez przypadek UNESCO wybrało datę 14 marca na Międzynarodowy Dzień Matematyki, gdyż tego samego dnia obchodzimy Dzień Liczby π.

            Choć wielu uczniów może kojarzyć matematykę z trudnymi zadaniami i wzorami, ten dzień miał na celu pokazanie, że jest ona nie tylko przydatna, ale również fascynująca!

            W piątek zajęcia matematyczne wyglądały nieco inaczej. Uczniowie rozwiązywali krzyżówki, łamigłówki, labirynty, rebusy oraz inne zagadki logiczne. Ciekawą zabawą okazały się gry i zabawy konstrukcyjne. Starsi obejrzeli film, z którego dowiedzieli się więcej o liczbie π.

            Obchodząc Dzień Matematyki, przypominamy sobie, że warto spojrzeć na nią inaczej – jak na przygodę pełną wyzwań i odkryć! 

            Dziękujemy uczniom za zaangażowanie i mamy nadzieję, że rozwiązywanie zadań sprawiło wszystkim przyjemność.

            Fotogaleria:  https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu

            Nauczyciele matematyki

          • Z wizytą w Bydgoszczy

          • W miniony czwartek uczniowie klas 6a, 6b i 7a odwiedzili Bydgoszcz, gdzie uczestniczyli w niezwykle ciekawych zajęciach.

            Na początku odbyły się 2 godziny lekcji wychowania fizycznego w Park17. Mieliśmy tam możliwość poskakać na trampolinach, pozjeżdżać na dmuchańcach, przejść tor przeszkód w małpim gaju oraz laserowy labirynt niczym bohaterowie Mission Impossible.

            Potem podzieliliśmy się na grupy i odwiedziliśmy Manufakturę Słodyczy „Karmelowa Kraina” i Muzeum Mydła i Historii Brudu. W Karmelowej Krainie uczestniczyliśmy w warsztatach robienia lizaków, które potem, pięknie zapakowane, otrzymaliśmy na pamiątkę pobytu w tym miejscu. W Muzeum Mydła i Historii Brudu usłyszeliśmy opowieści na temat łaźni, kąpieli, term, chorób, perfum… Poznaliśmy różne urządzenia służące ludziom do prania na przestrzeni wieków. Oczywiście wykonaliśmy też własne mydła z aromatycznym zapachem i dodatkiem lawendy, kawy, płatków owsianych i muszelek.

            Mimo deszczu i śniegu, którymi przywitała i żegnała nas Bydgoszcz, wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni.

            Nasz wyjazd odbył się w ramach grantu finansowanego ze środków projektu „Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach”.

            Fotorelacja: https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu

            Joanna Hofman

        • KĄCIK LOGOPEDYCZNY marzec
          • KĄCIK LOGOPEDYCZNY marzec

          •  

            Mówienie jest nierozłącznie związane z oddychaniem. Inny jest sposób oddychania wtedy, gdy milczymy, a inny, gdy mówimy. Kiedy nie mówimy,(pozycja spoczynku) - oddychamy nosem, natomiast w czasie mówienia oddychamy przede wszystkim ustami. Zwracajmy szczególną uwagę na prawidłowy tor oddechowypozycję spoczynkową języka! Język w sytuacji spoczynku, wtedy kiedy nie mówimy, nie pijemy, nie jemy- znajduje się u góry!

            Ćwiczenia oddechowe mają na celu pogłębienie oddechu oraz zwiększenie pojemności płuc. Ważne jest wydłużenie fazy wydechowej i wyrobienie właściwego dla mowy toru oddechowego. Zsynchronizowanie faz wydechowych z treścią wypowiedzi. Ćwiczenia stosowane w terapii logopedycznej pomagają zapobiegać wszelkiego rodzaju wadom wymowy i niewłaściwemu ukształtowaniu aparatu artykulacyjnego.

            Przykładowe ćwiczenia oddechowe:

            - dmuchanie baniek mydlanych

            - zdmuchiwanie płomyka świeczki

            - dmuchanie łódek na wodzie w kierunki określonego celu

            - chłodzenie gorącej zupy na talerzu

            - dmuchanie na wiatraczek, piórka, skrawki papieru, watę

            - wydmuchiwanie powietrza przez rurkę do szklanki z wodą

            - nadmuchiwanie baloników

            - wydmuchiwanie kółek na lustrze(para)

            - dmuchanie w gwizdek, dmuchajkę logopedyczną

            - wąchanie kwiatków - poruszanie wydmuchanym powietrzem piłeczek, samochodzików po stole

            - przenoszenie przy pomocy słomki skrawków papieru, kulek, płatków śniadaniowych, makaroników

            Pomysł na zabawę:

            Papierowa, latająca pszczółka wprawiana w ruch przez mocne dmuchnięcie to przykład na zabawkę oddechową kształtującą siłę oddechu. Zabawkę można przygotować wraz z dzieckiem a następnie bawić się próbując osiągnąć rekordową odległość lotu pszczółki. W grupie dzieci można urządzić również zawody, czyja zabawka poleci najdalej lub trafi w określone miejsce.

            Do przygotowania latającej pszczółki potrzebny jest żółty papier, kalka techniczna lub biały czy niebieski papier na skrzydełka, klej, zszywacz, gruba słomka do napoi [przecięta na pół] oraz marker. Elementy pszczółki można wyciąć nożyczkami lub zrobić przy pomocy dziurkaczy ozdobnych 

            Logopeda szkolny Justyna Waśniewska

        • Dzień Kobiet w grupie Pszczółek i Bystrzaków
          • Dzień Kobiet w grupie Pszczółek i Bystrzaków

          •  

            8 marca to wyjątkowy dzień - swoje święto obchodzą wszystkie kobiety, zarówno te duże, jak i małe.  Wystrojone dziewczynki usłyszały uroczyste „sto lat” i otrzymały od swoich kolegów upominki.

              Ten dzień był świetną okazją do spędzenia tego dnia w „salonie urody” oraz w „strefie relaksu”.

            Wszystkim kobietkom, tym dużym i małym życzymy dużo zdrowia, radości i miłego świętowania.

             

            Wychowawczynie: Malwina Jankowska-Dejna i Justyna Połomska

        • Zajęcia z robotyki i programowania
          • Zajęcia z robotyki i programowania

          •  

            #FunduszeUEFunduszeEuropejskie

            W dniu 13 lutego 2025 r. odbyło się spotkanie pod hasłem "Północka z robotami".

            Tego dnia późnym popołudniem spotkali się uczniowie trzech grup grantowych wraz nauczycielami. W trakcie tych warsztatów uczniowie mieli możliwość wspólnej zabawy z robotami. Utrwalali zdobyte umiejętności i wykorzystywali je w praktyce.

            Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze pełnej radości i satysfakcji z wykonywanych zadań.  

            Bardzo dziękujemy rodzicom, którzy zamówili pizzę dla dzieci, którzy bardzo punktualnie przyprowadzili swoje dzieci i odebrali po skończonych wieczornych zajęciach. 

            Opiekunowie grup dziękują uczniom za udział w zajęciach.

             

            Krzysztof Markowski, Agnieszka Bogusz, Katarzyna Zander

        • Miesiąc luty w grupie 0A
          • Miesiąc luty w grupie 0A

          • W miesiącu lutym grupa 0A

            brała udział w następujących wydarzeniach:


             

            1. Międzynarodowy Dzień Pizzy – tego dnia grupa OA uczestniczyła w grach i zabawach związanych z obchodem Dnia Pizzy, również tego dnia dzieci próbowały jak smakuje pizza.

            2. Spotkanie z ratownikiem medycznym – dzieci tego dnia zapoznały się z pracą ratownika medycznego oraz zdobyły wiedzę na temat udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

            3. Walentynki – 14 lutego grupa OA obchodziła Walentynki. Tego dnia spędziliśmy miło czas biorąc udział w grze walentynkowej oraz zabawach walentynkowych. Dzieci również otrzymały kartki walentynkowe oraz słodkie serduszka. Dzieci także na pamiątkę wykonały sobie zdjęcia przy użyciu fotoramki.

            4. Urodziny. Miesiąc luty to również czas urodzin. Solenizantka swoje święto obchodziła w gronie swych rówieśników. Obdarowana mnóstwem życzeń i prezentów spędziła ten czas uśmiechnięta.

             

            wych. Agnieszka Skwarlińska

        • WALENTYNKI W PIENIĄŻKOWIE
          • WALENTYNKI W PIENIĄŻKOWIE

          •  

            Walentynki to czas, który przypomina o potrzebie wyrażania naszych uczuć względem drugiego człowieka.


            Dzień 14 lutego 2025 r. dla uczniów naszej szkoły i przedszkola stał się okazją do wspólnej zabawy i pokazania jak dobrze i wesoło jest nam razem.

            Już od samego rana w szkole kursowała „walentynkowa poczta”. Listonosz rozdawał walentynkowe kartki, liściki i serduszka. Niektórzy obdarowywali się lizakami, czekoladkami i innymi prezencikami.


            Wśród całej społeczności szkolnej królował kolor czerwony i różowy.
            W tym dniu odbył się bal karnawałowy klas IV – VIII, więc starsi uczniowie zakończyli
            walentynki wspólną zabawą przy dźwiękach muzyki. Nie zabrakło tańców, zabaw i słodkości.


            Dzień upłynął w atmosferze przyjaźni, sympatii i życzliwości.
            Walentynki w naszej szkole przyniosły wszystkim wiele radości.


            Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego

          • Walentynki w Szkole w Opaleniu

          • Od 10- 14 lutego w Szkole działała Poczta walentynkowa.Kartki i serduszka walentynkowe, których było sporo zostały wręczone w Dzień Zakochanych. Wszystkie miłe słowa sprawiły wielką radość obdarowanym.

             

            SU 

          • Dzień pizzy

          • W Szkole w Opaleniu w ostatnim tygodniu przed feriami uczniowie wraz z wychowawcami świętowali Dzień Pizzy.Wspólny poczęstunek tym włoskim specjałem stał się okazją do mile spędzonego czasu w gronie kolegów i koleżanek.

            Opiekunowie SU

        • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
          • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

          •  

            #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

            Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone w ramach projektu ,,Wsparcie edukacji w Gminie Gniew".

            Podczas zajęć dzieci biorące udział w projekcie rozwijają umiejętność rozpoznawania i nazywania swoich uczuć w konkretnych sytuacjach: podczas dyskusji, pogadanki, bajkoterapii oraz zajęć plastycznych.

            Malwina Jankowska-Dejna

          • Z wizytą u van Gogha

          • We wtorek klasa 4a, 5a i 5b uczyły się inaczej niż zwykle, bo poza szkołą, a dokładnie w Gdańsku. Dodatkowo uczyły się przez doświadczanie nowego i obcowanie ze sztuką.

            Pierwszą naszą lekcją było oglądanie wystawy van Gogha w AmberExpo. Uczniowie mieli okazję podziwiać dzieła Vincenta van Gogha oraz siedmiu innych impresjonistów, obejrzeć fantastyczne instalacje oraz galerię obrazów, a dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości (VR) dosłownie zanurzyć się w magicznym świecie malarstwa. To była prawdziwa uczta dla zmysłów.

            Z wystawy pojechaliśmy do galerii „Metropolia” na kolejną lekcję, na wystawę budowli z klocków LEGO, gdzie z przewodnikiem przechadzaliśmy się alejkami wypełnionymi najróżniejszymi projektami z LEGO, w tym rekordowej wielkości budowlami. Po przejściu wystawy z przewodnikiem znalazł się jeszcze czas na samodzielne tworzenie i budowanie, co okazało się dla wszystkich wspaniałą zabawą.

            Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia, była galeria selfie, gdzie w szalonych, nietypowych, śmiesznych sceneriach można było robić oryginalne zdjęcia.

            To był dzień pełen wrażeń, dzień który wiele nas nauczył, niektórych bardzo zaskoczył, ale to przede wszystkim dzień, który na długo pozostanie w naszych głowach.

             

            Nasz wyjazd odbył się w ramach grantu finansowanego ze środków projektu „Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach”.

            Fotorelacja: https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu

            Ewa Gajewska

             

        • Konkurs historyczny „Gniew - gród nad Wisłą i Wierzycą”
          • Konkurs historyczny „Gniew - gród nad Wisłą i Wierzycą”

          •  

            11 lutego 2025r., na dziedzińcu zamkowym w Gniewie odbyła się XII edycja konkursu „Gniew - gród nad Wisłą i Wierzycą”.


            W tym dniu na zamku spotkało się około stu uczestników, którzy rywalizowali w trzech kategoriach: szkoła podstawowa i ponadpodstawowa oraz dorośli.

            Konkurs polegał na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące historii miasta i regionu. Organizatorem konkursu był Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. ks. Henryka Mrossa w Gniewie.


            Naszą szkołę reprezentowali uczniowie:
            Franciszek Szambowski-6a
            Bartosz Cichewicz-6b
            Zuzanna Szczepińska-6b
            Amelia Wolff-6b
            Nikola Przygocka-7a
            Maciej Puchała-7a
            Antonina Milewska-7a
            Dorota Rekowska-7a
            Stanisław Potulski-8b

            Maciej Puchała z 7a wykazał się szeroką wiedzą historyczną i został laureatem konkursu, zajął 3 miejsce.🏆 Gratulacje!


            Serdecznie dziękuję wszystkim za udział w konkursie, za odwagę i za chęci zdobywania wiedzy historycznej.
             

            Agnieszka Bogusz

        • Wyjazd do kina w Grudziądzu
          • Wyjazd do kina w Grudziądzu

          •  

            Dnia 11.02.2025r klasa 1A udała się do kina do Grudziądza.

            Bajka, którą obejrzeli nosiła tytuł "Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka". Seans sprawił uczniom wiele radości.

            Film "Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka" okazał się być bardzo ciekawy i interesujący. Dodatkowo jeszcze bardziej pokazał uczniom, że należy pomagać ludziom z różnymi niepełnosprawnościami. Należy być tolerancyjnym i wrażliwym na potrzeby innych osób. Bycie innym nie oznacza bycie gorszym, a wręcz przeciwnie - każdy ma swoją super moc.

            Po seansie udaliśmy się na poczęstunek do restauracji Mc Donalds, gdzie każdy z uczniów dostał zestaw Happy Meal z niespodzianką.

            Uczniowie byli bardzo zadowoleni z aktywnego dnia spędzonego na wyjeździe.

            Paulina Kucińska

            Beata Graciszewska