Aktualności

          • Z wizytą w Bydgoszczy

          • W miniony czwartek uczniowie klas 6a, 6b i 7a odwiedzili Bydgoszcz, gdzie uczestniczyli w niezwykle ciekawych zajęciach.

            Na początku odbyły się 2 godziny lekcji wychowania fizycznego w Park17. Mieliśmy tam możliwość poskakać na trampolinach, pozjeżdżać na dmuchańcach, przejść tor przeszkód w małpim gaju oraz laserowy labirynt niczym bohaterowie Mission Impossible.

            Potem podzieliliśmy się na grupy i odwiedziliśmy Manufakturę Słodyczy „Karmelowa Kraina” i Muzeum Mydła i Historii Brudu. W Karmelowej Krainie uczestniczyliśmy w warsztatach robienia lizaków, które potem, pięknie zapakowane, otrzymaliśmy na pamiątkę pobytu w tym miejscu. W Muzeum Mydła i Historii Brudu usłyszeliśmy opowieści na temat łaźni, kąpieli, term, chorób, perfum… Poznaliśmy różne urządzenia służące ludziom do prania na przestrzeni wieków. Oczywiście wykonaliśmy też własne mydła z aromatycznym zapachem i dodatkiem lawendy, kawy, płatków owsianych i muszelek.

            Mimo deszczu i śniegu, którymi przywitała i żegnała nas Bydgoszcz, wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni.

            Nasz wyjazd odbył się w ramach grantu finansowanego ze środków projektu „Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach”.

            Fotorelacja: https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu

            Joanna Hofman

        • KĄCIK LOGOPEDYCZNY marzec
          • KĄCIK LOGOPEDYCZNY marzec

          •  

            Mówienie jest nierozłącznie związane z oddychaniem. Inny jest sposób oddychania wtedy, gdy milczymy, a inny, gdy mówimy. Kiedy nie mówimy,(pozycja spoczynku) - oddychamy nosem, natomiast w czasie mówienia oddychamy przede wszystkim ustami. Zwracajmy szczególną uwagę na prawidłowy tor oddechowypozycję spoczynkową języka! Język w sytuacji spoczynku, wtedy kiedy nie mówimy, nie pijemy, nie jemy- znajduje się u góry!

            Ćwiczenia oddechowe mają na celu pogłębienie oddechu oraz zwiększenie pojemności płuc. Ważne jest wydłużenie fazy wydechowej i wyrobienie właściwego dla mowy toru oddechowego. Zsynchronizowanie faz wydechowych z treścią wypowiedzi. Ćwiczenia stosowane w terapii logopedycznej pomagają zapobiegać wszelkiego rodzaju wadom wymowy i niewłaściwemu ukształtowaniu aparatu artykulacyjnego.

            Przykładowe ćwiczenia oddechowe:

            - dmuchanie baniek mydlanych

            - zdmuchiwanie płomyka świeczki

            - dmuchanie łódek na wodzie w kierunki określonego celu

            - chłodzenie gorącej zupy na talerzu

            - dmuchanie na wiatraczek, piórka, skrawki papieru, watę

            - wydmuchiwanie powietrza przez rurkę do szklanki z wodą

            - nadmuchiwanie baloników

            - wydmuchiwanie kółek na lustrze(para)

            - dmuchanie w gwizdek, dmuchajkę logopedyczną

            - wąchanie kwiatków - poruszanie wydmuchanym powietrzem piłeczek, samochodzików po stole

            - przenoszenie przy pomocy słomki skrawków papieru, kulek, płatków śniadaniowych, makaroników

            Pomysł na zabawę:

            Papierowa, latająca pszczółka wprawiana w ruch przez mocne dmuchnięcie to przykład na zabawkę oddechową kształtującą siłę oddechu. Zabawkę można przygotować wraz z dzieckiem a następnie bawić się próbując osiągnąć rekordową odległość lotu pszczółki. W grupie dzieci można urządzić również zawody, czyja zabawka poleci najdalej lub trafi w określone miejsce.

            Do przygotowania latającej pszczółki potrzebny jest żółty papier, kalka techniczna lub biały czy niebieski papier na skrzydełka, klej, zszywacz, gruba słomka do napoi [przecięta na pół] oraz marker. Elementy pszczółki można wyciąć nożyczkami lub zrobić przy pomocy dziurkaczy ozdobnych 

            Logopeda szkolny Justyna Waśniewska

        • Dzień Kobiet w grupie Pszczółek i Bystrzaków
          • Dzień Kobiet w grupie Pszczółek i Bystrzaków

          •  

            8 marca to wyjątkowy dzień - swoje święto obchodzą wszystkie kobiety, zarówno te duże, jak i małe.  Wystrojone dziewczynki usłyszały uroczyste „sto lat” i otrzymały od swoich kolegów upominki.

              Ten dzień był świetną okazją do spędzenia tego dnia w „salonie urody” oraz w „strefie relaksu”.

            Wszystkim kobietkom, tym dużym i małym życzymy dużo zdrowia, radości i miłego świętowania.

             

            Wychowawczynie: Malwina Jankowska-Dejna i Justyna Połomska

        • Zajęcia z robotyki i programowania
          • Zajęcia z robotyki i programowania

          •  

            #FunduszeUEFunduszeEuropejskie

            W dniu 13 lutego 2025 r. odbyło się spotkanie pod hasłem "Północka z robotami".

            Tego dnia późnym popołudniem spotkali się uczniowie trzech grup grantowych wraz nauczycielami. W trakcie tych warsztatów uczniowie mieli możliwość wspólnej zabawy z robotami. Utrwalali zdobyte umiejętności i wykorzystywali je w praktyce.

            Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze pełnej radości i satysfakcji z wykonywanych zadań.  

            Bardzo dziękujemy rodzicom, którzy zamówili pizzę dla dzieci, którzy bardzo punktualnie przyprowadzili swoje dzieci i odebrali po skończonych wieczornych zajęciach. 

            Opiekunowie grup dziękują uczniom za udział w zajęciach.

             

            Krzysztof Markowski, Agnieszka Bogusz, Katarzyna Zander

        • Miesiąc luty w grupie 0A
          • Miesiąc luty w grupie 0A

          • W miesiącu lutym grupa 0A

            brała udział w następujących wydarzeniach:


             

            1. Międzynarodowy Dzień Pizzy – tego dnia grupa OA uczestniczyła w grach i zabawach związanych z obchodem Dnia Pizzy, również tego dnia dzieci próbowały jak smakuje pizza.

            2. Spotkanie z ratownikiem medycznym – dzieci tego dnia zapoznały się z pracą ratownika medycznego oraz zdobyły wiedzę na temat udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

            3. Walentynki – 14 lutego grupa OA obchodziła Walentynki. Tego dnia spędziliśmy miło czas biorąc udział w grze walentynkowej oraz zabawach walentynkowych. Dzieci również otrzymały kartki walentynkowe oraz słodkie serduszka. Dzieci także na pamiątkę wykonały sobie zdjęcia przy użyciu fotoramki.

            4. Urodziny. Miesiąc luty to również czas urodzin. Solenizantka swoje święto obchodziła w gronie swych rówieśników. Obdarowana mnóstwem życzeń i prezentów spędziła ten czas uśmiechnięta.

             

            wych. Agnieszka Skwarlińska

        • WALENTYNKI W PIENIĄŻKOWIE
          • WALENTYNKI W PIENIĄŻKOWIE

          •  

            Walentynki to czas, który przypomina o potrzebie wyrażania naszych uczuć względem drugiego człowieka.


            Dzień 14 lutego 2025 r. dla uczniów naszej szkoły i przedszkola stał się okazją do wspólnej zabawy i pokazania jak dobrze i wesoło jest nam razem.

            Już od samego rana w szkole kursowała „walentynkowa poczta”. Listonosz rozdawał walentynkowe kartki, liściki i serduszka. Niektórzy obdarowywali się lizakami, czekoladkami i innymi prezencikami.


            Wśród całej społeczności szkolnej królował kolor czerwony i różowy.
            W tym dniu odbył się bal karnawałowy klas IV – VIII, więc starsi uczniowie zakończyli
            walentynki wspólną zabawą przy dźwiękach muzyki. Nie zabrakło tańców, zabaw i słodkości.


            Dzień upłynął w atmosferze przyjaźni, sympatii i życzliwości.
            Walentynki w naszej szkole przyniosły wszystkim wiele radości.


            Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego

          • Walentynki w Szkole w Opaleniu

          • Od 10- 14 lutego w Szkole działała Poczta walentynkowa.Kartki i serduszka walentynkowe, których było sporo zostały wręczone w Dzień Zakochanych. Wszystkie miłe słowa sprawiły wielką radość obdarowanym.

             

            SU 

          • Dzień pizzy

          • W Szkole w Opaleniu w ostatnim tygodniu przed feriami uczniowie wraz z wychowawcami świętowali Dzień Pizzy.Wspólny poczęstunek tym włoskim specjałem stał się okazją do mile spędzonego czasu w gronie kolegów i koleżanek.

            Opiekunowie SU

        • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
          • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

          •  

            #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

            Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone w ramach projektu ,,Wsparcie edukacji w Gminie Gniew".

            Podczas zajęć dzieci biorące udział w projekcie rozwijają umiejętność rozpoznawania i nazywania swoich uczuć w konkretnych sytuacjach: podczas dyskusji, pogadanki, bajkoterapii oraz zajęć plastycznych.

            Malwina Jankowska-Dejna

          • Z wizytą u van Gogha

          • We wtorek klasa 4a, 5a i 5b uczyły się inaczej niż zwykle, bo poza szkołą, a dokładnie w Gdańsku. Dodatkowo uczyły się przez doświadczanie nowego i obcowanie ze sztuką.

            Pierwszą naszą lekcją było oglądanie wystawy van Gogha w AmberExpo. Uczniowie mieli okazję podziwiać dzieła Vincenta van Gogha oraz siedmiu innych impresjonistów, obejrzeć fantastyczne instalacje oraz galerię obrazów, a dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości (VR) dosłownie zanurzyć się w magicznym świecie malarstwa. To była prawdziwa uczta dla zmysłów.

            Z wystawy pojechaliśmy do galerii „Metropolia” na kolejną lekcję, na wystawę budowli z klocków LEGO, gdzie z przewodnikiem przechadzaliśmy się alejkami wypełnionymi najróżniejszymi projektami z LEGO, w tym rekordowej wielkości budowlami. Po przejściu wystawy z przewodnikiem znalazł się jeszcze czas na samodzielne tworzenie i budowanie, co okazało się dla wszystkich wspaniałą zabawą.

            Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia, była galeria selfie, gdzie w szalonych, nietypowych, śmiesznych sceneriach można było robić oryginalne zdjęcia.

            To był dzień pełen wrażeń, dzień który wiele nas nauczył, niektórych bardzo zaskoczył, ale to przede wszystkim dzień, który na długo pozostanie w naszych głowach.

             

            Nasz wyjazd odbył się w ramach grantu finansowanego ze środków projektu „Regionalne wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w pomorskich szkołach”.

            Fotorelacja: https://www.facebook.com/zespol.szkol.w.opaleniu

            Ewa Gajewska

             

        • Konkurs historyczny „Gniew - gród nad Wisłą i Wierzycą”
          • Konkurs historyczny „Gniew - gród nad Wisłą i Wierzycą”

          •  

            11 lutego 2025r., na dziedzińcu zamkowym w Gniewie odbyła się XII edycja konkursu „Gniew - gród nad Wisłą i Wierzycą”.


            W tym dniu na zamku spotkało się około stu uczestników, którzy rywalizowali w trzech kategoriach: szkoła podstawowa i ponadpodstawowa oraz dorośli.

            Konkurs polegał na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące historii miasta i regionu. Organizatorem konkursu był Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. ks. Henryka Mrossa w Gniewie.


            Naszą szkołę reprezentowali uczniowie:
            Franciszek Szambowski-6a
            Bartosz Cichewicz-6b
            Zuzanna Szczepińska-6b
            Amelia Wolff-6b
            Nikola Przygocka-7a
            Maciej Puchała-7a
            Antonina Milewska-7a
            Dorota Rekowska-7a
            Stanisław Potulski-8b

            Maciej Puchała z 7a wykazał się szeroką wiedzą historyczną i został laureatem konkursu, zajął 3 miejsce.🏆 Gratulacje!


            Serdecznie dziękuję wszystkim za udział w konkursie, za odwagę i za chęci zdobywania wiedzy historycznej.
             

            Agnieszka Bogusz

        • Wyjazd do kina w Grudziądzu
          • Wyjazd do kina w Grudziądzu

          •  

            Dnia 11.02.2025r klasa 1A udała się do kina do Grudziądza.

            Bajka, którą obejrzeli nosiła tytuł "Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka". Seans sprawił uczniom wiele radości.

            Film "Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka" okazał się być bardzo ciekawy i interesujący. Dodatkowo jeszcze bardziej pokazał uczniom, że należy pomagać ludziom z różnymi niepełnosprawnościami. Należy być tolerancyjnym i wrażliwym na potrzeby innych osób. Bycie innym nie oznacza bycie gorszym, a wręcz przeciwnie - każdy ma swoją super moc.

            Po seansie udaliśmy się na poczęstunek do restauracji Mc Donalds, gdzie każdy z uczniów dostał zestaw Happy Meal z niespodzianką.

            Uczniowie byli bardzo zadowoleni z aktywnego dnia spędzonego na wyjeździe.

            Paulina Kucińska

            Beata Graciszewska

          • Zabawa karnawałowa

          • W piątek 7 lutego br. w Zespole Szkół w Opaleniu odbyła się zabawa karnawałowa dla uczniów klas 4-8. Nie zabrakło dobrego humoru, ciekawych strojów i wspaniałej muzyki, która porwała uczniów do tańca.

            Dziękujemy uczniom klasy 7a za pomoc w organizacji zabawy.

            Opiekunowie SU

        • Stasiu!
          • Stasiu!

          •  

            Dziś odbył się apel dla klas IV-VIII na którym między innymi uczeń klasy VIIIB Stanisław Potulski został wyróżniony przez Dyrektora Zespołu Szkół w Opaleniu p.Katarzynę Zander dyplomem oraz nagrodą pieniężną za szczególne osiągnięcia w pierwszym semestrze roku szkolnego 2024/2025, podczas którego brał udział w konkursach przedmiotowych.

            Szczególnie ważną rolę odgrywają dla niego przedmioty ścisłe. Z pasją rozwija swoje zainteresowania matematyczno - informatyczne.

             

            W październiku Stasiu uczestniczył w I etapie Wojewódzkiego Konkursu z Matematyki oraz z Chemii dla uczniów klas IV-VIII województwa pomorskiego. Z wysokimi wynikami zakwalifikował się do etapu rejonowego obydwu konkursów i w grudniu godnie reprezentował naszą szkołę w etapie rejonowym Wojewódzkiego Konkursu z Matematyki oraz Wojewódzkiego Konkursu z Chemii w szkołach podstawowych: w Tczewie oraz w Dąbrówce Tczewskiej.

             

            Od 1 października 2024 r. Stanisław bierze też udział w VI edycji konkursu InstaLogik. Jest to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 Szkoły Podstawowej. Konkurs organizowany jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Jego celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych i programistycznych młodzieży oraz propagowanie myślenia komputacyjnego. Konkurs realizowany jest w całości on-line.

        • Bale, bale w karnawale
          • Bale, bale w karnawale

          •  

            Karnawał to wspaniały czas przepełniony muzyką i zabawą, ważnym elementem są bale w karnawale.

            Bal karnawałowy dla dzieci to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. Tak też było u nas w Pieniążkowie. Już od samego rano w szkole pojawiły się kolorowe postacie. Na sali balowej można było spotkać między innymi: rycerzy, księżniczki, wróżki, piratów, policjantów i wiele innych bohaterów bajek i kreskówek. Były tańce, konkursy oraz wiele innych zabaw ale chyba najbardziej wyczekiwana atrakcją było zamykanie w bańce.

            Zabawa była wspaniała!!!!

            Wychowawcy przedszkola i klas I-III

        • Paulina Weisner z klasy 5a wyróżniona!
          • Paulina Weisner z klasy 5a wyróżniona!

          •  

            W poniedziałek (10.02.2025 r.) w siedzibie Straży Pożarnej w Gniewie miała
            miejsce uroczystość wręczenia nagród laureatom strażackiego konkursu
            plastycznego. Z naszej szkoły wyróżniona została Paulina Weisner z klasy 5a.
            Gratulujemy!

            Katarzyna Firyn